.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دهه ولایت، دهه التزام و ارادت!
دهه ولایت، دهه التزام و ارادت!



الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمومنین علی بن ابیطالب و الائمةالهدی(ع)

یکی از زیباترین نامگذاری های تقویمی در نظام جمهوری اسلامی ایران، تخصیص فاصله زمانی عیدین قربان تا غدیر بنام "دهه مبارکه ولایت" است که انصافاً با توجه به محتوای اطاعتی عید سعید قربان و حماسه ایثارگرانه پیامبران الهی در این واقعه نادر و نیز رسالتی که متوجه عید سعید غدیر بوده و غربتی که بر آن سایه انداخته است، می توان این نامگذاری را یک استثناء و بسیار با مسماء دانست!

سیر مفهومی این نامگذاری زمانی اوج حماسی خود را تجربه می کند که التزام فکری و عملی به خدای متعال در قالب اطاعت از فرمان محیرالعقول الهی، مبدل به بزرگترین عبادت بشری شده و جنس اطاعت بی چون و چرا بر درنگ و تردید و اگر و اما، رجحان می یابد و مومن واقعی، بدون رتبه بندی کردن فرمان الهی، خدای متعال را بر خویش ترجیح داده و بندگی اش را در شرایطی شورانگیز به نمایش می گذارد!

تجلی عینی تلفیق قربان و غدیر در کربلا به ثبت رسید که طی آن امام حسین(ع) همچون حضرت نوح، والی و ناجی زمان و سفینه نجات بشر شد و ابراهیم وار، اسماعیلیان زمان را به قربانگاه منا فراخواند و ندای "هل من ناصرٍ ینصرنی" سر داد تا ولایتمداران با شعار "هیهات من الذله"، فرهنگ قربان را در غدیر به نمایش گذارند و خوشا به حال خوش کسانی که از قربانگاه عشق به خیمه گاه ولایت می شتابند!

کربلا قربانگاه شد تا همه بدانند که شهامت و شهادت، لازمه تحقق حاکمیت ولایت و فرمان خداست و هرگز نمی توان بدون گذر از مدرسه عشق یعنی عید قربان، در امتحان نهایی غدیر قبول شد و کرسی ولایت علوی(ع) را جانشین مسند رسالت نبوی(ص) نمود!

فلذا می توان دهه ولایت را دهه بیعت مجدد با تجلی ولایت غدیری در این زمان یعنی ولایت مطلقه فقیه تلقی نمود و بدون کمترین تردید و زاویه فکری و یا عملیاتی، شیعه تنوری شد و بزرگترین لبیک تاریخ به ولایت را بنام شیعه و امت اسلامی در ایران عزیز به ثبت رسانید!

دهه ولایت امسال حال و هوای دیگری دارد و با توجه شرح تلخ ماجرای فتنه ۸۸ و خون دل خوردن های مشهود رهبری معظم در طول این سلسله حوادث تاسف بار به استناد خطبه های شقشقیه گونه اخیر معظم له در غدیر قم! می توان متفاوت بودن دهه امسال را با سالهای قبل کاملاً درک نمود!

غبارروبی از اندیشه ها و نگاههای جامانده و وامانده در غبارهای فتنه، از اولین رسالت های دهه جاری ولایت است که طی آن بایستی غربت دیدگاههای ولایی برای همیشه از جامعه ما رخت بسته و نگذاریم که از این سوراخ مکرراً گزیده شویم، چرا که شان جامعه و مردم همیشه سرافراز ما، پیدایش فضای بیت الاحزانی برای اشک افشانی های زهراهای زمان در غربت های علوی نبوده و ملتی که کربلای جبهه ها را تجربه کرده، یا باید جان افشانی کند و حسینی(ع) باشد و یا آنکه با نطق افشانی و روشنگری، زینبی(س) عمل کند!

برگزاری تشریفاتی و فرمایشی مناسبت ها و ترجیحاً محتواگریزی از مناسبت های مهمی همچون دهه ولایت، آفتی است که از یکنواختی و عادت ناشی می شود و ما باید با جدیت و شدت قابل قبول، محتوا را بر شکل ترجیح داده و هدف غائی اینگونه نامگذاری ها و مناسبت سازی ها را درک کرده و مفهوم گرا باشیم و نگذاریم با سمبل کاری ها و مراسم فرمایشی، رفع تکلیفی عمل کرده و خدای ناکرده دین خود را به ساحت ولایت ادا نکنیم!

خلاصه اینکه به تعبیر امام راحل، ولایت فقیه مترقی ترین اصل قانون اساسی و پشتیبانی از ولایت فقیه، جلوگیری از آسیب رسانی به دین و مملکت ماست و تمام سیاستمداران بنام دنیا نیز معترف و مقرند که یکی از مهمترین دلایل شکست ناپذیری جمهوری اسلامی ایران در مقابل سلسله توطئه های خارجی و داخلی، یقیناً به رهبری مذهبی(ولایت مطلقه فقیه) و نیز انس و الفت و اطاعت پذیری دینی مردم با ایشان بوده و همین را عامل بازدارندگی غرب در تهاجم نظامی به ایران می دانند و ما نیز نباید از این نقطه قوت لحظه ای غافل مانده و در حمایت و اطاعت از آن درنگ و تردید کنیم.

دهه ارزشمند ولایت و عیدین شریفین"قربان و غدیر" بر همه اهالی ولایتمدار مازندران گرامی باد!

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه-


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.413 seconds.